ΕιδήσειςΤοπικά νέα

Ο Μητροπολίτης Κορωνείας στην Πανήγυρη του Ι. Ναού Αγ. Σοφίας Λευκωσίας

Με λαμπρότητα εορτάσθηκε η πανήγυρη του Ι. Ναού Αγ. Σοφίας στην ΛευκωσίαΜε λαμπρότητα εορτάσθηκε η πανήγυρη του Ι. Ναού Αγ. Σοφίας στην ΛευκωσίαΜε λαμπρότητα εορτάσθηκε η πανήγυρη του Ι. Ναού Αγ. Σοφίας στην ΛευκωσίαΜε λαμπρότητα εορτάσθηκε η πανήγυρη του Ι. Ναού Αγ. Σοφίας στην ΛευκωσίαΜε λαμπρότητα εορτάσθηκε η πανήγυρη του Ι. Ναού Αγ. Σοφίας στην ΛευκωσίαΜε λαμπρότητα εορτάσθηκε η πανήγυρη του Ι. Ναού Αγ. Σοφίας στην ΛευκωσίαΜε λαμπρότητα εορτάσθηκε η πανήγυρη του Ι. Ναού Αγ. Σοφίας στην ΛευκωσίαΜε λαμπρότητα εορτάσθηκε η πανήγυρη του Ι. Ναού Αγ. Σοφίας στην ΛευκωσίαΜε λαμπρότητα εορτάσθηκε η πανήγυρη του Ι. Ναού Αγ. Σοφίας στην ΛευκωσίαΜε λαμπρότητα εορτάσθηκε η πανήγυρη του Ι. Ναού Αγ. Σοφίας στην ΛευκωσίαΜε λαμπρότητα εορτάσθηκε η πανήγυρη του Ι. Ναού Αγ. Σοφίας στην ΛευκωσίαΜε λαμπρότητα εορτάσθηκε η πανήγυρη του Ι. Ναού Αγ. Σοφίας στην Λευκωσία

Με λαμπρότητα εορτάσθηκε η πανήγυρη του Ι. Ναού Αγ. Σοφίας στην Λευκωσία.

Χοροστάτησε στον Όρθρο και προεξήρχε της Θ. Λειτουργίας ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορωνείας κ. Παντελεήμων πλαισιωμένος από τους Ιερείς του Ναού.

Ο Ναός σας, είπε στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος απευθυνόμενος στο πυκνό εκκλησίασμα, εορτάζει την ημέρα της Μεσοπεντηκοστής, όπως εόρταζε η Αγ. Σοφία Κωνσταντινουπόλεως και είναι αφιερωμένος στον Χριστό, που είναι η σοφία του Θεού,όπως μας λέγει ο Απ. Παύλος. «Ός (ο Χριστός) εγενήθη σοφια ημίν από Θεού». (Α Κοριν. α, 30).

Και στην ίδια επιστολή γράφει: Σας κηρύττομε «Χριστόν Θεού δύναμιν και Θεού σοφίαν» (Α Κοριν. α, 24). Και όταν οι διδάσκαλοι του Ισραήλ Τον άκουαν δωδεκαετή στον Ναό, διερωτώντο: «πόθεν τούτω η σοφία αύτη;» (Ματθ.ιγ,54).

Αυτήν την σοφία ο Χριστός θέλει να την μεταδώσει σε μας. Να μας κάνει μετόχους της σοφίας Του.
Εμείς σήμερα,όταν μιλάμε για σοφία,συνήθως εννοούμε την γνώση. Και υπάρχουν πολλές μορφές γνώσεως:

1. Η γνώση του ερευνητή,του επιστήμονα.Ενδιαφέρεται για φαινόμενα,αίτια και αλληλουχίες. Είναι μια γνώση αντικειμενική και ψυχρή και πρέπει να συμβάλει στην ευημερία. Δυστυχώς, βέβαια, πολλές φορές τις ανακαλύψεις της τις χρησιμοποιούν για την καταστροφή.

2. Υπάρχει μια άλλη θέληση για γνώση,που ονομάζεται περιέργεια. Εισχωρεί, χωρίς ενδοιασμούς στην προσωπική ζωή του άλλου. Ξεγυμνώνει και παρουσιάζει την αγωνία,τον πόνο,την ατυχία. Ξεπουλά κάθε ανθρώπινο χάριν εντυπώσεως.

3. Η γνώση του εαυτού μας. Είναι δυνατή; Μόνο μέχρις ενός σημείου και μετά αρχίζει το άγνωστο, το σκοτάδι. Η ψυχολογία του υποσυνειδήτου μας λέει πόσο πολλά κρύβονται σ “ αυτό το σκοτάδι.

4. Η γνώση του άλλου. Αυτή σχετίζεται με την αγάπη. Μόνο όταν αγαπάς τον άλλο άνθρωπο μπορείς κάπως να τον γνωρίσεις. Διότι προσπαθείς να τον δείς «εκ των ένδον». Πλήρης γνώση,προϋποθέτει πλήρη αγάπη! Ο Θεός μας γνωρίζει,επειδή μας αγαπά.

Βέβαια,όλες αυτές οι μορφές γνώσεως δεν ταυτίζονται με την σοφία, που θέλει να μας μεταδώσει ο Χριστός, που είναι η «σοφία του Θεού». Σήμερα έχουμε πολλές γνώσεις. Όσο ποτέ άλλοτε. Βομβαρδισμό γνώσεων υφιστάμεθα συνεχώς. Αλλά δεν έχουμε την σοφία. Γι” αυτό η ζωή μας είναι, πολλές φορές, ασυνάρτητη, ανισόρροπη, ανερμάτιστη, ασύδοτη, αλλά και γεμάτη άγχη.

Μας λείπει η σοφία του Θεού δηλ. ο Χριστός. Που δεν είναι απλώς μια διδασκαλία, μια ηθική, μια ιδεολογία. Σοφία είναι η μέθεξή μας στην υπέρ νούν και λόγο και έννοια αλήθεια του Χριστού. Είναι αυτός ο Χριστός, που είπε: «Εγώ ειμί η αλήθεια» (Ιωάνν. ιδ, 6). Γι” αυτό, όταν μένουμε ενωμένοι με τον Χριστό «εν τη Εκκλησία» έχουμε την σοφία.

Έχουμε όμως αυτήν την κοινωνία με τον Χριστό ή οι πολλές γνώσεις μας πνίγουν αυτήν την σωτήρια σοφία; Ερώτησε τελειώνοντας ο Μητροπολίτης Κορωνείας.